Thursday, January 24, 2008

Gunung Chamah-Gunung Ulu Sepat


Ini la peta perjalanan ke Gunung Chamah dan Gunung Ulu Sepat.Gunung Chamah dan Gunung Ulu Sepat merupakan antara gunung dalam kategori G7 iaitu 7 gunung tertinggi di Semenanjung Malaysia dengan ketinggian lebih dari 7000 kaki. Kedua-dua gunung ini kebiasaannya didaki sekali gus memandangkan ada beberapa checkpoint yang sama akan dilalui.(bergantung dari jalan masuk yang dipilih)

Pendaki boleh membuat route sendiri berdasarkan checkpoint yang ada. Kebiasaannya pendaki akan masuk ke kawasan hutan dari Lasah, Sg. Siput(Kg Lerlar) dan kini alternatifnya dari Gua Musang(Pos Simpoh).

p/s.....terima kasih kepada kawan2 yang mendoakan aku kerana akhirnya AKU DAPAT PEGI CUS!!!hehehe.....YAAAAHHOOOOOO!!!!!


4 comments:

arZOoo said...

errrr..pegiii ke liaaa, aku ni camner..wakakakakakakak..smpai ati tinggal aku ek

Anonymous said...

A,kum Liaa...
Selamat menjalankan misi negara untuk menakluki Gunung Chamah dan Gunung Ulu Sepat tu ekk.Semoga sihat sentiasa sehingga misi tu bermula hingga berakhir..kan kan.
Hamba disini akan sentiasa mendoakan kesejahteraan kesihatan tuan hamba supaya berjaya mencapai kepuasan menakluki gunung2 didalam Malaysia nnih dan didalam kehidupan yang fana ini.

SEKIAN...tengkiu-tengkiu

Kuli_gomen

mentibang.paku said...

ko nih x balik dari gunug lagi ke? lama tul x dgr citer>

Nuts@Kacc said...

arzoo,..
kan dah kene tinggal...hehheh...

kuli_gomen,..
terima kacihh....malangnya misi kali ni tak berjaya la..dapat naik gunung chamah je sbb ada member yg cedera..lutut dia lari balik..hhehe..n sian gak kat lia hukk hukk hukk..sbb kene geget lipan bara..teruk gak la..masa tu on the way nak naik gunung chamah...nasib baik la ada kawan2 n bantuan ponsten yg berbakul2...alhamdulillah esoknya dah kurang la skit sakit..bengkaknya makan minggu gak la nak surut...pengalaman kan..hehhe...

mentibang,..
aku baru je balik ahad lepas...hehhe..meh la dtg umah...