Monday, August 24, 2009

Kejadian ngeri di pasar ramadhan...

Jam 6 petang....

Aku dan adik ke pasar ramadhan...Ramai gilerr orgg!...Erm..awal2 puasa mcm ni la,..kata aku dlm ati...

Jam 6.15 petang...

Aku masih tak beli apa2 lagi...Buntu kepala bila dah banyak2 sajian di depan mata ni...

Jam 6.20 petang...

Aku memutuskan untuk membeli nasi dagang..air mata kucing..dan satay paru...Cukup la tu,banyak2 bukan ada yang nk makan nnt...

Jam 6.35 petang...

Sambil menunggu adik aku beli kuih,aku terdengar perbualan ini di belakang aku antara dua umat dalam keadaan separuh berbisik...

"Ko nk yang mana..??Aku rasa mana2 pun ok je"..kata si A

"Aku nak yang panjang la...yang pendek mana puas.."kata si B sambil ketawa kecik...

"Yang pendek dh la...Aku gerenti ko puas...Dia punya gebu tu.."..kata si A pula sambil menyambung baki tawa si B..

"Ok la aku amik yang pendek tapi kalau aku tak puas ko carikan jugak yang panjang besok..Yang gebu2 macam abg tu"..kata si B...

Tiba2 muka aku merahh...Hati terasa mendidih...Cilaka betul..Bulan2 puasa pun nk mengarut budak2 ni...Sambil menahan marah lalu aku pun berpaling kearah mereka...

Erkkkkk??????....Adehh....Aku cari adik aku dan terus ajak balik....

Bodohh betul....buat ilang pahala puasa aku jeee....(Maki aku dlm ati)....

Nak beli roti john tu beli je la...Apsal la nk bisik2 gelak2 segala...

6 comments:

CintaUnggu... said...

hai lia...

unggu nk ucapkan selamat berpuasa jugak kat lia sekeluarga ye...

btw ttg peristiwa kat pasar ramadhan tu bawak bersabar kuatkan iman...ini semua COBAAN!!!hehe

jaketbiru said...

..Gluppppp...

agaknya mana satu pilihan mu kaccc..?? roti john yang panjang ker atau yang pendek tapi gebu..

jawab...

Izariza said...

huh Cangg!! ketawa besar maksu baca .. ingat ke hape la .. tapi dorang ni kalau dah otak senget tu apa topik pun boleh diputarbelit

Salam ramadhan buatmu .. semoga bahagia2 aje :)

Kuli_Gomen said...

Selamat Berpuasa..........
dan selamat berbelanja di pasar ramadhan....
bukan diorg yg otak senget... otak die yg senget wakakahhhhhh

Kuli_Gomen said...

pEjAM ceLIK pEJAM CElIk DH LamA TK JUMPA......
PejAm CeliK PEjaM CEliK 30 hari dh pose.....
Makin di pejam Celik byk lak salah & dosa....
Sementara masih celik, byk2 lah buat Pahala....Sebelum Pejam x celik2.......Harap Maaf jika tersalah Kata.... Akhir kata " SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI"
mAAF berBAnyAk JIKA TERLlanJUr bahasa....MAAf ZahIR BatiN... Dari KULI yg tk seberapa.......

Bunga Rampai said...

Salam Aidilfitri Kacc, maaf zahir batin :)