Friday, March 23, 2007

Talifon



Aku berlegar2 di ruang makan itu mencari tempat duduk..Banyak pilihan sebenarnya,lagi2 waktu sebegini,melepasi waktu makan tengahari...Namun aku masih lagi berlegar2,mencari2 tempat yg berkenan dia hati..Setelah aku toleh kiri dan kanan,aku panjangkan leher kiranya aku terlepas pandang..Akhirnya mata aku terpaku pada meja kosong di tepi cermin itu..Sedikit tersorok dan dengan bonus,pemandangan yang cukup menarik..."Bagus!Aku duduk di situ."...kata hati sambil melangkah menghampiri meja itu..

Selang beberapa buah meja dari aku,duduk seorang pemuda.."Emm...boleh tahan jugak mamat ni...Pakaiannya kemas,gayanya juga ringkas.Mungkin dalam lingkungan 30an" fikir ku.Sedang aku leka melihat pemuda itu,tiba2...perut aku bagai di pulas2.."Aduh!Tak sabar2",..rungut ku.Perut yang kosong sejak pagi lagi minta di isi..Cacing2 itu juga minta di kasihani..Ku capai sudu dan garfu.."Bismillah"..dan tanpa segan silu,terus ku baham nasi ayam itu umpama singa lapar.Huh! Nasib baik la aku duduk sedikit tersorok,orang juga tidak ramai.Jika tidak,mungkin mereka akan berkata.."Anak siapa la tu agaknya"...Erm...Lantak la...

Sedang aku sibuk melahap ayam di pingan untuk menjamu cacing2 belaan ku,tiba2...

"Smack that all on the floor,..smack that give me some more,..smack that 'till you get sore,..smack that ooh-oooohhh!"...

Ish!Talifon sapa lak ni,..mengangu kosentrasi betul la..sambil memerhati sekeliling..

"Hello!Yang,..U kat mana? Ooo..ok...Ialah,I tunggu u la ni.Kat tempat biasa..Emm...ok..c u"...Pemuda itu mengakhiri perbualannya..

Sambil aku menyuapkan nasi ke mulut,..."Erm...nampaknya takda chance la aku,sah2 la tu makwe dia"...fikir ku..."Takpa la,mana la tau lepas ni ada lak yang lagi hencem duduk depan aku.Boleh jugak aku main mata"..fikir ku nakal..Senyuman terukir di bibir..

Dengan senyuman yang masih belum lekang,aku mengangkat muka..Memandang semula ke arah pemuda itu..Eerkkk!!Mana??...Berdiri di situ seorang lelaki warga asing,Bangladesh mungkin,sedang mengemas meja..Menghadang penglihatan ku dari terus ke pemuda itu.Memandang ke arah ku dengan senyuman yang....Argh.. Segera aku berpaling keluar,melihat ke arah pemandangan indah di luar sana..Senyum ku hanyut entah kemana.."Cet!!Apa punya malang,lain yang aku fikirkan lain pula yang muncul"..gumam ku

"......Maafkan aku,menduakan cinta mu.Berat rasa hati ku,tinggalkan dirinya...Dan demi waktu,yang mengulir di samping mu..Maafkan la diri ku......."

"Hello!Erm...Nanti saya beli la..Saya sibuk ni...Erm....erm....ok....Dia tengah buat apa tu?Tengok2 kang jatuh pulak..Ok la saya sibuk ni,balik nanti saya beli la.Erm..ok..susu skali.Saya balik lambat malam ni...Aaa...Ok..Bye"...pemuda itu mematikan perbualannya..

Eeerrkkk!....Dia??....Emmm....




7 comments:

Izariza said...

Wahahahaha .. kikikiki... hampir tergolek maksu baca cerita cang nih! Yenade .. malang sungguh nasibmu!

Takpe cang .. suata masa nanti akan muncul pria ganteng menjadi milikmu nan abadi :)

Nuts@Kacc said...

heheh maksu..dah nasib nk buat mcm mana...doa2 kan la ya...hehhe..

Anonymous said...

dia di depan mata cuma belum tiba masanya....sabar ok!

Nuts@Kacc said...

dea,..

tgh sabo la ni..marilah sabo bersama2..ahakss..

Anonymous said...

aku tak sabar nak makan nasi minyak jerk...muahaahah yam²

jaketbiru said...

amin... aminn...aminnnnn..
dea baca bismillah tau bila makan nasi minyak.. sungguh ayu kacc di atas pelaminan.. ohhh kenapa ler tidak ko pinang aku kacc.. kan ku hadiahkan bintang pada mu.. tak caya..????.. panggggggggg ko.. hehehe

Nuts@Kacc said...

cet!nasib la aku x pinang ko..kalau x berbintang2 la aku ari2...hahhaha...