Wednesday, September 03, 2008

-Terlalu Cinta-

Jangan dekat atau jangan datang kepadaku lagi
Aku semakin tersiksa karena tak memilikimu
Kucoba jalani hari dengan pengganti dirimu
Tapi hatiku selalu berpihak lagi padamu

Mengapa semua ini terjadi kepadaku

Tuhan maafkan diri ini
Yang tak pernah bisa menjauh dari angan tentangnya
Namun apalah daya ini
Bila ternyata sesungguhnya aku terlalu cinta dia

Aku terlalu cinta dia…


3 Sept....Akhirnya tarikh ini muncul jua..Tarikh yang aku nantikan sekian lama..Tarikh yang aku tunggu2 tuk memberi kejutan kepada dia...Tarikh..tarikh.....tarikh yang sepatutnya aku sambut gembira bersama dia..Namun ianya tak mungkin kan terlaksana...Tak mungkin...

************

Beberapa bulan lepas aku selalu bertanya pada teman2...

"Apa ya hadiah yang harus aku berikan kepada dia?"tanya aku

"Kau belikan saja apa yang dia suka"kata teman A

"Apa yang dia suka?Erm,...Tak mampu aku untuk membelinya.Aku tau sudah lama dia idamkan sesuatu tapi.....kosnya terlalu tinggi"kata aku

"Kau bawa saja dia bercuti.Aku pasti kosnya tak seperti barang yang kau katakan itu"kata teman lagi

"Bercuti?Bagus tu tapi....Masa itu bulan puasa.Masakan aku akan pergi bercuti di bulan puasa.Aduh!Buntu aku begini..."kata aku

"Oh!Sudah tentu tidak..Erm...Apa kata kamu berikan saja kad ucapan,kek mungkin dah kamu pasti boleh tundakan percutian kamu itu selepas raya"cadang teman B

"Ya!Betul kata kamu.Pasti saja saya boleh lakukan itu.Kosnya juga masih di dalam budget saya.Aduh...Tak sabar rasanya...."kata saya

Itu lah perancangan aku beberapa bulan dahulu.Malah semenjak aku mengenalinya aku sudah merancang untuk melakukan sesuatu untuknya pada tarikh ini..Sesuatu yang istimewa..Namun kini semua itu tak mungkin akan terjadi...Tak mungkin..

************

Awak,

Seandainya kehadiran saya yang seketika cuma itu hanyalah membawa duka,ampun dah maaf saya pinta.Percayalah ianya berlaku tanpa saya sedari.

Telah saya katakan,awak tak kan saya lupakan..Walau setinggi mana awak membenci,awak tetap dihati..Terutama sekali di hari ini..Saya doakan semoga awak berbahagia,panjang umur dah di murahkan rezeki..Selamat Hari Jadi..

Maafkan saya...


12 comments:

jaketbiru said...

... kena gak ek bagi??..

p/s ..tidak cukupkah apa yang telah kau berikan pada nya..

p/s .. tidak cukupkah apa yang telah dia ambil dari mu...

SI KIDAL said...

Maafkan saya...((sadisnya ayat tu liaaaaa...))

Anonymous said...

Ermmm...tentunya ko dahh tauu apa aku akan cakap kannn...

Never love a love that hurts..never hurt a love that loves.

Anonymous said...

Mmmmm inilah di namakan kehidupan tak semua yang kita inginkan akan kita miliki...

sungguh sayu bila membaca ayat2 yang lia tuliskan kali ini...

semoga lia akan di pertemukan dengan insan yang benar2 memahami dan menyanyangi diri lia suatu hari nanti..

be strong gal...

always me unggu...

Anonymous said...

aku sedia memaafkan kau...Ekekeh
(perasan jap he hee)
bagi pihak sidia.....
nak wat camner kan...tunggu punyer tunggu...3 hb dah jatuh bulan puasa lak isk..isk.....
ajak jer buka puasa bersama.... leh le berdua2an seketika menanti hari esok..
"Selamat Hari Jadi" diucapkan pada sidia....
Tak pun ko panggg jer die tu...baru die ingat wat selama2 nyer
tumpang sedih gak nie........

Mr Cool said...

Mmm... Lia...

Lia boleh bagi bulan ke bintang ke...

Lia pun boleh bagi gula2 Hacks jer...

Afterall... what matters most...
is the thought...

13may said...

hehhe hehhe...

layan layan :D

Anonymous said...

ermm... tabah selalu... seteguh gunung yg didaki...sekeras batuan di kerak bumi...

TUN said...

tumpang lalu...nak tangis.waaaaaaaaaaa

Adexx Boxx said...

waaaaAAaaa...tumpang lalu jugak...nak nangis jugak...

ishhh awat aku emo lelebih nie????

bozzobattousai said...

tumpang sedih.... ajak berbuka atau belikam murtabak je....

Nuts@Kacc said...

jaketbiru22,..
ermm...ermm..nk kena jawap gak ke?

si kidal,..
waaaaaa...waaaaaa...(smbil nangis smbil lap ingus kat lengan baju nide..)

waaaaaaa...(masih nangis ni..)hang tak nk invite aku ke kidal...waaaaaaa

dea,..
tau2...

unggu,..
amin...tq unggu...

kuli,..
ko jgn la ngangis kuat2..kang aku nangis lagi...
zasssssssss>>>>>lari cari tissu...

mr cool,..
mmg mengingati tu lebih penting..tapi kenapa dia tak hargaiiiiiii....waaaaa......

13may,..
layann....jgn tak layann...hehe

rins,..
tq tq..

tun,..
sila2 lalu la.....(smbil nangis sama2...waaaaaaaaaaaaaaa)

perempuan kalis peluru,..
(smbil nangis)..sila2...lalu la...hukk hukk..

ermm...apsal ko pun emo ni..heran2...

bozzobattousai,..
hai murtabak lover,..marilah kita sedih bersama2...

waaaaaaaaaa mcm mana nk ajak p buka pose...aku sms pun dia tak jawap...call tak angkat...
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa